? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, November 25, 2009

Edisi Pagi : Analisis Kota Siputeh

Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan permohonan penangguhan sementara perintah Mahkamah Tinggi yang mengarahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) supaya mengadakan pilihan raya kecil DUN Kota Siputeh.


Semalam, Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin menolak permohonan SPR untuk menangguhkan perintah tersebut.

Keputusan Mahkamah Rayuan itu diumumkan kira-kira jam 7.30 malam. Esok merupakan tarikh akhir bagi SPR melaksanakan perintah mahkamah tinggi……………………………………………………………….

Orang Muda : 1.Apa gunanya BN membuat rayuan jika hal ini menampakkan BN seperti takut pada pihak lawan. Munkin ini strategi BN untuk menyakinkan rakyat bahawa BN tidak mengawal mahkamah.

2.Pada dasarnya perkara ini memag betul tetapi jika dilihat dari sudut pertembungan BN & PR rakyat telah membuat tanggapan yang buruk terhadap BN. Walaupun PR mempunyai krisis yang banyak tetapi mereka tetap berkerja untuk meyakinkan rakyat mereka kononya adalah hero.

3. Akibat daripada pilihanraya kecil yang berterusan sebelum ini rakyat sudah lali dengan semua ini dan ada sesetengah rakyat yang sering menantikan supaya pilihanraya diadakan setiap bulan. BN perlulah kuat seperti dahulu ketika zaman Mahathir,namun begitu krisis MCA telah menjejaskan BN.

4. BN perlu buang perasaan gentar terhadap Pakatan Rakyat kerana pada hakikatnya Pakatan Rakyat bukan sekuat mana cuma pad a waktu ini BN yang lemah

5.BN boleh meniru slogan “lawan tetap lawan” daripada seorang hamba allah ini tetapi janglah meniru slogan “tangguh tetap tangguh”. OM percaya BN akan dapat mengekalkan kerusi DUN Kota Siputeh akibat daripada kecuaian ADUN BN sendiri.

CALON

TPM telah menafikan khabar angin bahawa Muhkriz Mahathir akan menjadi calon Dun Kota Siputeh

Orang Muda :

TPM telah membuat keputusan yang tepat kerana jika Mukhriz dicalonkan ini menunjukkan BN ketandusan pemimpin. Walaupun BN akan menang besar(insyallah) jika mukhriz bertanding tetapi itu semua jangka masa pendek, jangka masa panjang akan menunjukkan BN ketandusan pemimpin.Pakatan Rakyat akan mengambil peluang mereka ini untuk sensasikan berita bahawa BN telah ketandusan pemimpin.Oleh itu calon yang masih “fresh” perlulah menjadi taruhan BN.

0 ulasan: