? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, November 12, 2009

Edisi Musim Tengkujuh :Pas harus bertanggunjawab

TANJUNG MALIM 11 Nov. – Keengganan Pas meneruskan rundingan kerajaan perpaduan bersama UMNO menyebabkan masyarakat Melayu terus berpecah. Veteran UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah menjelaskan, perpecahan itu akan menjadi semakin ketara pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.


“Saya kira kaum Melayu akan tetap berpecah daripada segi fahaman politik.

“Selagi Pas tidak mahu kerjasama dengan parti-parti selain dalam pakatan pembangkang, harapan kita untuk mengadakan kesepakatan yang lebih baik tidak akan berlaku,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sesi soal jawab selepas menyampaikan syarahan bertajuk ‘Pembangunan Ekonomi dan Pembinaan Bangsa’ anjuran Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) di sini hari ini.

Tengku Razaleigh mengulas peluang dan harapan politik serta ekonomi orang Melayu pada masa depan berdasarkan tindakan Pas menutup ruang kerjasama sekalipun UMNO beberapa kali menyatakan kesediaan demi kepentingan bangsa dan agama Islam.

Beliau menambah, keengganan Pas juga mungkin disebabkan keyakinan parti itu untuk memenangi pilihan raya umum akan datang dengan hanya bekerjasama dengan parti-parti pembangkang.

p/s : Apa salahnya kita sesama bangsa dan agama bersatu padu.

0 ulasan: